O mahalaua mea cu melodrame

O mahalaua mea cu comedii

Unde veneau pe vremuri panorame

Şi consumau vecinele tării

 

Vârtos condimentate în cămară

/Ce anason! Ce chimion sublim!/

Şi-şi înşelau în fiecare seară

Cu alţi bărbaţi bărbaţii legitimi

 

Iar fetele sâlhui ca buruiana

Îşi arătau buricul pârguit

O mahala iubeaţă unde Leana

Lui Tampa din amor s-a otrăvit

 

Şi au jelit-o foarte tare fraţii

/Pe unu-apoi l-au luat şi l-au închis/

O mahala unde se fac libaţii

Cu vermut şi cu verde de paris

 

Şi-n care ca un fel de Peter Schlemihl

Venit să locuiască-n Suburbiu

Pe braţul său subţire domnul Emil

Îşi duce umbra ca pe-un pardesiu

 

O mahala cu fum posac de pipă

Şi crâncene duminici de guleai

În care Mimi suferă de gripă

Şi-i tristă ca un dric cu patru cai

 

Petreasca s-a făcut bisericoasă

Şi-şi scarpină găinile pe moţ

Mai arde la soroace câte-o casă

Mai dă la Breckner spargere vreun hoţ

 

O mahalaua mea cosmopolită

Unde e mare tartor Fischer Fritz

Ce umblă cu o vulpe îmblânzită

Iar cofetarii scriu pe biscuiţi

 

Urări de viaţă lungă la cucoane

Femeile de casă fac peltea

Râtanii se preumlă pe maidane

E cincizeci de bănuţi o acadea

 

Miroase-n prăvălii a scorţişoară

Săsoaicele din Prejmer vând gulii

Iar domnul Emil cântă la ghitară

Ramonazărilestrandafirii

 

Băbuţele vorbesc domol în pilde

Şi au cutii batave de cafea

Iar câteodată domnişoara Hilde

Îl ia pe Fischer Fritz la cinema

 

Anichitoaia-i veşnic suferindă

Şi prin grădini cresc tufe de leuşteam

O mahalaua mea cu fanţi de ghindă

Amorezaţi de Ici Totoian

 

Şi unde costumaţi ca nişte angeli

Noi învăţăm ca fără mult tam-tam

Să facem din tristeţe zahăr candel

Şi din melancolie marţipan

 

O mahalaua mea de zahăr candel

O mahalaua mea de marţipan