ROXANA BALTARIU – Colegiul Naţional Petru Rareş – Suceava

 Premiul al II-lea

Despre ţara mea

 

ţara mea este o tipă cu sânii lăsaţi –
poeţii i-au stors pântecele prin crâşme şi parcuri
în orele acelea când naţionalismul usucă gurile

sunt zile în care pleacă ai mei de-acasă
şi tencuiesc pereţii până în timpane, ţara mea vine
se aşază pe fotoliu –
discutăm ca între fete

bârfeşte lumea că ţara mea ar fi o curvă

ieftină şi frumoasă
chiar foarte frumoasă
trăieşte în
noi
ca în nişte bordeluri cu lumină roşie

de 1 decembrie, încoronată de moaşte
ţara mea dansează goală
pe sarmale şi cozonac

eu sunt vinovată pentru că eu
mi-aş face o operaţie
de schimbare
de patrie
fără să clipesc

respir acolo unde se aud informaţii
importante
respir în urechea ţării mele
bucovina este locul unde rusul a sărutat ţara mea
cu limba lui subţire şi lungă

când o să fiu mare o să devin un italian
o să umblu din om în om
ca să ascult povestea ţării mele
de care mă voi îndrăgosti aşa ca Richard Gere