Festivalul de poezie Gellu Naum  a fost un moment frumos. Ar fi fost perfect dacă am mai fi stat încă o zi. Vorbesc de timp, întrucât lucrurile au părut uşor “în grabă”, cel puţin pentru cei care au ajuns din Suceava. Am apreciat pregătirile elevilor din Brezoi, care s-au străduit să ne ofere un cadru festiv. De asemenea, ne-am simţit onoraţi să cunoaştem membrii juriului, personalităţi pe care o parte dintre noi le “citisem”deja. Am fost plăcut impresionaţi de atelierul de creaţie (cel puţin la poezie), iar o parte dintre cei care participaseră şi la LicArt au susţinut că atelierul de la Gellu Naum s-a ridicat mult peste cel menţionat mai sus, mai ales din punctul de vedere al implicării. Un lucru frumos – s-a vorbit cu pricepere şi bun simţ – despre opera şi viaţa poetului Gellu Naum, neuitând astfel rolul festivalului. Seara de poezie a avut toate ingredientele pentru a fi o reuşită, dacă n-ar fi fost problemele legate de microfon, veselia bucătăreselor din sala cantinei, precum şi câteva creaţii care păreau a fi ocolit primul juriu. Poetul Claudiu Komartin a renunţat să-şi lanseze cartea. Am fost plăcut surprinşi de “deschiderea juriului”, motiv pentru care ne-am fi dorit să prelungim şederea măcar cu o zi. Festivitatea de premiere a fost precedată de recitalurile tinerilor participanţi. La jurizare nu au fost prezenţi toţi membrii juriului, de pildă poetul Stoian G. Bogdan, sau cel puţin aşa am văzut noi. La premiere, am aflat că preşedintele juriului la secţiunea eseu a fost doamna Isabel Vintilă (lucru întâmplat pe ultima sută de metri). În ultima zi ni s-au oferit diverse modalităţi de distracţie: tiroliană, ATV, călărit, ceea ce pe noi ne-a entuziasmat şi ne-a fericit în mod deosebit… că, deh, suntem tineri. Nu în ultimul rând, vrem să subliniem calitatea cărţilor oferite la premiere. Ne-am obişnuit ca la diferite concursuri să primim materiale rămase în stoc la librării. De data aceasta, cărţile au fost de calitate şi ne-am bucurat, considerând această selecţie un semn de apreciere pentru încercarea noastră, a liceenilor, de a scrie. Cat despre plata apei plate, numai de bine…

Mulțumim,

Roxana Baltariu

Mi-a plăcut mult cadrul în care s-a desfăşurat faza finală a festivalului, zona de munte  ne-a deconectat pentru câteva zile. De asemenea, mi-a plăcut ideea pentru o seară de poezie, deşi aş fi vrut să văd mai multă interacţiune (păreri după recital). Totuşi, aceste discuţii s-au continuat după, împreună cu membrii juriului şi o parte dintre concurenţi. M-a încântat în mod deosebit atelierul de scriere creativă, organizat de poetul Răzvan Ţupa. Am scris texte spontane şi ne-am simţit bine împreună. Mi-ar fi plăcut să dureze mai mult, eventual să se continue a doua zi. Ce pot să mai spun decât că aştept următoarea ediţie…

Regards,

Deniz Otay